onsdag 21 mars 2012

Toppar färdiga

Äntligen är mina 2 toppar färdig quiltade.
Först ut är min scrapsquilt från bokenScraps-Basket suprises.
Quilten heter Scrap-Basket Blues och är sydd av enbart scraps ur tyglådan.
Den ingår i en utmaning från Skylthäxan om att sy så många quiltar ur boken, detta är min första.
Denna skall säljad till förmån för ett vatten projekt i Kenya.
Det blåa skall föreställa vatten och det brun/beiga öken, sand.
www.baravanligtvatten.se


Den andra quilten är mina crazy katter från syverkstan


Här är en närbild på 2 av katterna
Båda quiltarna har fleec på baksidan



MARIA

4 kommentarer:

  1. Oj oj så fina dina quiltar är!!!Vilken fin ide ..om att skänka din quilt till Afrika!!Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar den med katterna!
    Anita Hagengran

    SvaraRadera
  3. Såå snygg scrappyquilt du gjort för ett fint ändamål.Även katterna är underbara.
    Kram från Quiltarkatten Lena i Kungsängen

    SvaraRadera
  4. Vlken härlig quilt med katterna.
    Ida

    SvaraRadera